Preview

THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education)

Advanced search

Implementation of the program "Advanced Engineering schools"

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-83-86

Abstract

The issues of implementation of the program "Advanced Engineering Schools" are considered. The conditions for the implementation of this program are given on the example of the Department of Technology of Inorganic Substances and Materials FGBOU VO "KNRTU". The program of professional retraining aimed at teachers working in the programs of PISh is considered.

About the Author

O. Yu. Khatsrinova
Kazan National Research Technological University
Russian Federation

O. Yu. Khatsrinova 

Kazan



References

1. Высшее образование в России : мониторинг. – URL: https://wciom.ru/analytical-reviews/analiticheskiiobzor/vysshee-obrazovanie-v-rossii-monitoring (дата обращения: 01.12.2024)]

2. Вос, Д., Драйден, Г. Революция образования / Д. Вос, Г. Драйден. – Москва : ПАРВИНЭ, 2003. – 666 с. – SBN: 5-902332-02-8, 1-85539-085

3. Стариченко, Б. Е. Цифровизация образования: иллюзии и ожидания / Б. Е. Стариченко // Педагогическое образование в России. – 2020. – № 3. – С. 49–58. – DOI: 10.26170/po20-03-05.

4. Указ Президента РФ от 01.12.2016 № 642 «О Стратегии научно-технологического развития Российской Федерации». – URL: https://www.consultant.ru/law/hotdocs/48053.html (дата обращения: 1.12.2024).

5. Хацринова, О. Ю., Сережкина, А. Е. Инновационный потенциал программ повышения квалификации / О. Ю. Хацринова, А. Е. Сережкина // Региональное развитие: новые вызовы для инженерного образования – Синергия-2021: сборник научных статей международной сетевой научно-практической конференции / под редакцией В. В. Кондратьева. – Казань : РАР 2021. – С. 165–175.


Review

For citations:


Khatsrinova O.Yu. Implementation of the program "Advanced Engineering schools". THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education). 2025;(1(71)):83-86. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-83-86

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)